Mijn favorieten

Verkoop

De verkoop van een woning vergt ook in de huidige, oververhitte markt veel inspanning. Daarom is het belangrijk om de voor u juiste verkoopstrategie te hanteren. Een realistische inschatting van de verkoopwaarde en een optimale presentatie van uw woning zijn hierbij belangrijk. Net als vertrouwen in de makelaar die namens u bemiddelt bij de verkoop van uw woning. Een vakman die de markt en de regio op zijn duimpje kent. Die gewaardeerd wordt als een ‘professionele en persoonlijke makelaar met zeer goede marktkennis en strategisch inzicht’, zoals een van onze klanten schrijft in zijn beoordeling

Werkwijze
Bel gerust voor een vrijblijvende afspraak. We maken graag nader met u kennis om te bespreken wat uw wensen zijn. De vertaling daarvan in de optimale presentatie van uw woning op internet en via social media staat in onze aanpak voorop. Door gebruik te maken van ons uitgebreide mediapakket eindigt uw woning hoger in de zoekresultaten van de grootste huizensites. Beeld, zeker ook bewegend, is daarbij steeds belangrijker. Wij werken samen met professionele partijen die weten in welke details kopers geïnteresseerd zijn – en vanuit die optiek fotograferen en filmen. Over de jaren hebben we ervaren dat de volgende mix van middelen de beste resultaten oplevert:
  • Een uitgebreide presentatie van uw woning met de omschrijving in het Nederlands en Engels, inclusief 360° foto’s, video en plattegronden op Funda en eventuele andere relevante huizensites.
  • Presentatie op onze eigen website en mobiele website.
  • Vermeldingen op social media (Facebook, Twitter en LinkedIn).
  • Verkoopbrochure voorzien van een link naar de digitale kluis met aanvullende relevante informatie.
  • Presentatie in de etalage van ons kantoor.
  • Een duidelijk en goed geplaatst ‘Te Koop’ bord in de tuin en/of op het raam.
Tijdens het verkoopproces dragen wij onder meer zorg voor de volgende zaken:
  • We bepalen samen met u de vraagprijs en zorgen voor de uitgebreide presentatie zoals hierboven vermeld.
  • We geven advies over het verkoop-gereed maken van uw woning. De eerste indruk is erg belangrijk, dus soms kan het verstandig zijn om kleine mankementen te repareren zoals een lekkende kraan of en klemmende deur. De tuin op orde maken of de meubels anders neerzetten, het zijn allemaal zaken die de verkoop ten goede kunnen komen.
  • De bezichtigingen worden volledig door ons gecoördineerd en begeleid. Door onze uitstekend werkende binnendienst zijn we altijd goed bereikbaar en is een afspraak voor een bezichtiging zó gemaakt. Na de bezichtiging brengen wij verslag uit zodat u weet hoe de reactie was.
  • Zodra wij een bod hebben ontvangen, beginnen de onderhandelingen. Ook hierbij nemen wij u alles uit handen, wij voeren de onderhandelingen op professionele wijze. De controle over dit proces verliest u nooit, want iedere stap wordt met u overlegd en uiteindelijk beslist u voor welke prijs de woning wordt verkocht.
  • Als de onderhandelingen succesvol zijn afgerond, bestaat er overeenstemming over de prijs en over andere zaken zoals de datum van levering, ontbindende voorwaarden en welke zaken er na verkoop in de woning achterblijven. Deze afspraken worden door ons vastgelegd in de koopovereenkomst, die we grondig met u doornemen voordat u tekent. Indien er geen aankoopmakelaar bij de zaak betrokken is, geven wij ook de koper begeleiding en uitleg bij ondertekening van de overeenkomst.
  • De laatste stap is het ondertekenen van de akte van levering bij de notaris en het afronden van het financiële gedeelte. Ook daarbij zijn wij betrokken. Voorafgaand aan de overdracht, spreken wij in uw woning een laatste inspectie af met de koper. Ook tijdens de overdracht bij de notaris zijn wij aanwezig, voor eventuele ondersteuning indien dat om één of andere reden nodig is.
Communicatie
Goede communicatie met zowel de verkoper als de kandidaat-kopers is voor ons vanzelfsprekend. We informeren u direct over de vorderingen die we in die gesprekken maken. Als de belangstelling oprecht en het aanbod goed is, voeren we in die gesprekken de onderhandelingen tot een voor u optimaal verkoopresultaat. 

Complete dienstverlening
Naast de verkoop van onroerend goed, is ons kantoor ook gespecialiseerd in de aankoop en verhuur ervan. Bovendien kunnen we u terzijde staan met hypotheken en verzekeringen. Vanwege onze onafhankelijke positie is iedere financier of verzekeraar ons even lief en kunnen we het advies geven dat het beste bij uw persoonlijke omstandigheden past. Ook voor taxaties kunt u bij ons terecht. Als uw verkoopmakelaar kunnen wij die dienst helaas niet zelf verzorgen, aangezien de bank een rapport eist van een taxateur die niet bij de aan- of verkoop betrokken is. 
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring